center


Hajónapló
SzakcikkekPublicisztikákArchívum


A hajónaplóban az általunk fontosnak tartott cikkekből, elemzésekből válogatunk.

Az iwiwes alkalmazások lehetnek a hirdetők kedvencei
Istvánko Viktória, Menedzsment Fórum, 2007. június 5.

Részlet a cikkből

Nem a tavalyi volt a legjobb év a médiumok számára a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) kedden publikált, becsült reklámköltési adatai alapján. A legnagyobb vesztes a rádió és a mozi volt, az internet viszont ötven százalék feletti növekedést produkált, s idén is a webes hirdetések lehetnek a nyerők, tudta meg az mfor.hu. A becslések szerint a hazai reklámköltések egy év alatt 166,6 milliárdról 176,3 milliárd forintra növekedtek, azaz az előző évhez képest 5,8 százalékos emelkedés történt - mondta el keddi sajtótájékoztatóján dr. Skriba Judit, az MRSZ ügyvezető testületének a tagja. Az ügynökségek szerint ekkora piaci növekedésre tavaly nem került sor: ők öt százalék körülire becsülik a reklámtorta terebélyesedését.

A tavalyi évhez képest a legnagyobb változás a közterületi és az internetes szegmensben történt. Előbbinél a jelentős emelkedés a tavalyi év nagy eseményeihez, a foci vébéhez és a választáshoz köthető. A politikai hirdetésekből egyértelműen a közterület profitált leginkább, míg más szegmensekben Skriba Judit szerint a kivárás volt jellemző. Több kampányt például a választás utánra időzítettek a hirdetők. Nem növelték számottevően a bevételeket a politikai kampányok - véli Tombor András. A Magyar Közterületi Reklám Szövetség (MKRSZ) elnöke jóval inkább a kiszámíthatóságban és abban látja a siker titkát, hogy esetükben olcsó médiumról van szó, azaz egy kontaktusra jutó ár a többi csatornához képest alacsony. A vezető reméli, hogy a tavalyi mintegy 19 milliárd forintos reklámköltés idén tovább emelkedik: 2007-re minimum 22-23 milliárdos költéssel számolnak.

A multiknál már bevett az internetes reklám
Az internettel a hirdetők még mindig csak ismerkednek. Ez és a tavalyi alulbecslés az oka annak, hogy a reklámköltések növekedése itt volt a legmagasabb, mintegy ötvenkilenc százalékos. Novák Péter, az MRSZ internet tagozatának elnöke szerint ez a tendencia a következő években le fog lassulni, de 2010-re még így is azt jósolja, hogy a harmadik legerősebb médium lesz a világháló.

A multinacionális cégek erőteljes nyomása az internet használata érdekében nagyot lendített a tavalyi év eredményein, s a piaci konszolidáció is hozzájárult a költések növekedéséhez- magyarázta lapunknak Novák Péter. Az idei első negyedév nem indult túl jól, és a piac több szereplője is panaszkodott a hirdetési bevételek visszaesésére éves viszonylatban. Az elnök szerint ennek ellenére nincs ok az aggodalomra.

A szakértő úgy véli, az idei év a kis- és középvállalatok reklámbüdzséjét fogja az internet irányába terelni. A megszorítások miatt ennek a szegmensnek lesz leginkább szüksége arra, hogy jól mérhető legyen, mire költi reklámforintjait.

A teljes cikk itt olvasható.


Istvánko Viktória

Az iwiwes alkalmazások lehetnek a hirdetők kedvencei , Menedzsment Fórum, 2007. június 5.